keno
 
Καλώς ήρθες Επισκέπτη
Πρόσφατα Θέματα
» Ιστορία ????????
Χθες στις 11:35 από PhoenixGR

» σχολες
Χθες στις 11:30 από PhoenixGR

» Σειρές
11.12.17 15:04 από kat cat

» Σε ποια σχολή θέλετε να περάσετε;
11.12.17 11:34 από PhoenixGR

» μαθηματικά 2ου πεδίου
11.12.17 4:38 από eksetaseis2018

» μαθήματα πανελληνίων 2ου πεδίου
11.12.17 4:13 από eksetaseis2018

» Θεωρητική 2018
10.12.17 15:27 από patatita

» Δινω φετος. Θετικη κατευθυνση
09.12.17 19:44 από Andriana P.

» Ελάτε να γνωριστούμε!
30.11.17 14:40 από daydreamer

» Συμβουλευτική για πανελληνιες
26.11.17 20:33 από alatsidis

» Πως στέλνω μηνύματα στην κοινότητα ;
25.11.17 12:29 από Study4u

» Μοιράσου μαζί μας τις σκέψεις σου
25.11.17 11:15 από ele99

» Ποιοι θελουν να περασουν Χημικο και σε ποια πολη θελετεεε?
24.11.17 1:46 από marinak

» Προγραμμα
12.11.17 16:02 από Brendamariakas

» Γνωμες
12.11.17 7:43 από kat cat

» Πανελλήνιες 2η φορά !
09.11.17 7:24 από kat cat

» οι σκεψεις μου!
05.11.17 14:01 από ele99

» ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΉΜΑΤΑ
02.11.17 14:53 από Dimitriakas

» Σκεφτομαι να ξαναδωσω
30.10.17 19:36 από Zoi89

» Παροχές για Φοιτητές
29.10.17 12:18 από Sofitefaa

Κορυφαίοι συγγραφείς του μήνα
PhoenixGR
 
eksetaseis2018
 
Andriana P.
 
patatita
 
kat cat
 
annamikaelson13
 

Παρόντες χρήστες
Επισκέπτες : 0
«Μυστικοί» : 0
Μέλη : 0
Συνδεδεμένοι :
Refresh
Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 1503, στις 27.05.16 23:35
Συνολικοί επισκέπτες







Thema Aplo Σχολή Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΙΙ, Π)

Δημοσίευση από Γκουρού Την / Το 28.10.17 19:42

Σχολή Μηχανικών λειτουργεί σε 4 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού:
ΑΕΝ Ασπροπύργου, έτος ίδρυσης 1951.

ΑΕΝ Μακεδονίας (έδρα: Ν. Μηχανιώνα), έτος ίδρυσης 1975.

ΑΕΝ Κρήτης (έδρα: Χανιά), έτος ίδρυσης 1963.

ΑΕΝ Χίου, έτος ίδρυσης 1965.


Κωδικός Μηχανογραφικού: 818 

Στη σχολή υπάρχει πρόσβαση από τα Επιστημονικά Πεδία ΙΙ και ΙV.

Σκοπός: Σκοπός της σχολής είναι να εκπαιδεύσει Αξιωματικούς οι οποίοι θα αποτελέσουν στελέχη της Εμπορικής Ναυτιλίας. Προσφέρει σύγχρονες και εξειδικευμένες γνώσεις με το σύστημα της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης μεταξύ Σχολής και πλοίου. Κατά την φοίτηση οι Μηχανικοί αποκτούν βασικές γνώσεις σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Πληροφορική και Αγγλικά (ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση των Αγγλικών, καθώς η γνώση τους κρίνεται απαραίτητη για μια αξιόλογη σταδιοδρομία στο χώρο της Εμπορικής Ναυτιλίας) καθώς και σε μαθήματα ειδικότητας όπως: Θερμοδυναμική, Αντοχή Υλικών, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, Ναυτικές Μηχανές και Βοηθητικά Μηχανήματα Πλοίου, Ηλεκτρικές Μηχανές, Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου κλπ. 

Η σχολή ανήκει στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Οι Δημόσιες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού αναβαθμίστηκαν με νομοθετική ρύθμιση το 1998 και μετονομάστηκαν σε Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού που λειτουργούν σε διάφορες πόλεις της χώρας. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού οι προκαταρκτικές εξετάσεις περιλαμβάνουν μόνο υγειονομική εξέταση. Οι απόφοιτοι των ΑΕΝ αποκτούν τίτλο σπουδών Τρίτης Βαθμίδας Εκπαίδευσης και ταυτόχρονα το δίπλωμα Αξιωματικού Γ΄ Τάξης, Πλοιάρχου ή Μηχανικού Ε.Ν. 

Οι απόφοιτοι ΑΕΝ μπορούν να εξελιχθούν σε Β΄ Πλοιάρχους ή Μηχανικούς και, στη συνέχεια, σε Α΄ Πλοιάρχους και Μηχανικούς, αφού πραγματοποιήσουν θαλάσσια υπηρεσία και την κατάλληλη επιμόρφωση. Η σταδιοδρομία στη Ναυτιλία δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία. Γύρω από αυτά δραστηριοποιούνται και πολλοί άλλοι κλάδοι οικονομικής δραστηριότητας, όπως ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ναυπηγήσεις, επισκευές, εφοδιασμοί, πρακτορεύσεις, νηογνώμονες, ασφαλίσεις, παρεμφερείς δημόσιοι και ιδιωτικοί Οργανισμοί κ.ά. 

Γενικά, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού παρέχουν σύγχρονη εκπαίδευση στην ναυτιλιακή θεωρία και τη χρήση των νέων τεχνολογιών, ανοίγοντας προοπτικές για μια λαμπρή σταδιοδρομία στους Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού. Πρωταρχικός στόχος είναι ο συνεχής εκσυγχρονισμός των υποδομών και των λειτουργιών, μέτρα στήριξης και προσέλκυσης και ο γρήγορος χρόνος εξέλιξης των αξιωματικών. Δίνεται προτεραιότητα ώστε το επάγγελμα να είναι ασφαλές, ποιοτικό και προσοδοφόρο, ένα επάγγελμα κύρους, όπως αρμόζει στους πρωταγωνιστές των θαλασσίων μεταφορών του κόσμου. 

Μαθήματα σχολής: Μαθηματικά, Φυσική, Μετεωρολογία, Πληροφορική, Αγγλικά, Ναυτιλία, Ευστάθεια - Φορτώσεις, Επικοινωνίες, Οικονομική Διαχείριση Πλοίου, Στοιχεία Συνταγματικού και Ναυτικού Δικαίου, Ναυτική Τέχνη - Διεθνείς Κανόνες προς Αποφυγή Συγκρούσεως, Radar, Ναυτικά Ηλεκτρονικά Όργανα (Ν.Η.Ο.), Ανθρώπινες Σχέσεις, Ασφάλεια Φυλακής - Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης, Μεταφορά Φορτίων, Διαμήκης Ευστάθεια - Κοπώσεις, Διεθνείς Κανονισμοί κ.ά. 

Περισσότερες πληροφορίες για τα μαθήματα μπορείτε να βρείτε στο δικτυακό τόπο του τμήματος. 

Διάρκεια φοίτησης: 8 εξάμηνα (συμπεριλαμβάνεται πρακτική άσκηση σε πλοίο διάρκειας 2 εξαμήνων). 

Στην ΑΕΝ Ασπροπύργου η φοίτηση είναι εξωτερική. 
Στην ΑΕΝ Χίου η φοίτηση είναι εσωτερική ή εξωτερική, ανάλογα με την προτίμηση του σπουδαστή. 
Στις υπόλοιπες Ακαδημίες η φοίτηση είναι εσωτερική, αλλά μετά το δεύτερο έτος σπουδών, ο σπουδαστής μπορεί να επιλέξει την εξωτερική φοίτηση. 

Στην εσωτερική φοίτηση παρέχεται στέγη και τροφή δωρεάν. Κατά τη διάρκεια των ασκήσεων επί πλοίου (1ο και 2ο θαλάσσιο ταξίδι διάρκειας 6 μηνών το καθένα) οι σπουδαστές αμείβονται. 

Επαγγελματικές δυνατότητες αποφοίτων: Μετά το τέλος των σπουδών οι φοιτητές αποφοιτούν με το βαθμό του Γ΄ μηχανικού και προκειμένου να φτάσουν το βαθμό του Α΄ μηχανικού απαιτούνται 72 μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας και επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις ύστερα από παρακολούθηση 6μηνων μαθημάτων για κάθε βαθμίδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Η γνώση της αγγλικής γλώσσας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος, ενώ γνώση και δεύτερης ξένης γλώσσας θεωρείται σημαντικό προσόν. Οι απόφοιτοι της σχολής μπορούν να απασχοληθούν ως:
Μηχανικοί στην Εμπορική Ναυτιλία.

Καθηγητές Ειδικότητας (ΠΕ18.31) Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εφόσον διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια. Πιστοποίηση Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας.

Καθηγητές στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε Ναυτικά Μαθήματα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Μετά από αρκετά χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας σε διοικητικές θέσεις σε ναυτιλιακές εταιρίες.


Περιγραφή Επαγγέλματος: Ο μηχανικός πλοίων είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, την καλή λειτουργία των μηχανών του πλοίου, καθώς και για τον υπολογισμό και την προμήθεια καυσίμων, νερού, λιπαντικών και ανταλλακτικών στα πλοία. Ο μηχανικός μαζί με τον πλοίαρχο είναι οι αξιωματικοί με τις περισσότερες ευθύνες στο πλοίο και πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους. 

Ο μηχανικός εργάζεται κυρίως στο μηχανοστάσιο και ελέγχει την καλή λειτουργία της μηχανής και των άλλων μηχανημάτων και συσκευών του πλοίου, όπως ηλεκτρογεννήτριες, γερανοί κλπ. Ο έλεγχος των μηχανών στα σημερινά πλοία γίνεται κυρίως μέσω της κονσόλας ελέγχου και με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. 

Πιο αναλυτικά, ο μηχανικός με την βοήθεια του πληρώματος μηχανής προγραμματίζει και επιβλέπει τις εργασίες συντήρησης. Αναλαμβάνει τις επιδιορθώσεις που μπορεί να απαιτούνται, ώστε το πλοίο να συνεχίζει τη λειτουργία του χωρίς προβλήματα. Εξασφαλίζει τη σωστή κατανάλωση καυσίμων και λιπαντικών, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα έξοδα. Συνεργάζεται με τον πλοίαρχο για την ταχύτητα, τους ελιγμούς και τους χειρισμούς του σκάφους. Υπολογίζει τις απαραίτητες προμήθειες καυσίμων, λιπαντικών και άλλων ανταλλακτικών και θέτει τις παραγγελίες σε συνεννόηση με τη διοίκηση της ναυτιλιακής επιχείρησης. Τέλος, παραλαμβάνει τα καύσιμα και λιπαντικά και εκτελεί απογραφές των ανταλλακτικών. 

Πρέπει να διαθέτει υπολογιστική και μαθηματική ικανότητα οι οποίες είναι απαραίτητες, ώστε ο μηχανικός να εκτελεί με ακρίβεια υπολογισμούς κατανάλωσης και προμήθειας καυσίμων, λιπαντικών και άλλων ανταλλακτικών. Οι τεχνικές γνώσεις και η επιδεξιότητα στα χέρια είναι απαραίτητα προσόντα, ώστε να μπορεί να εκτελεί επιδιορθώσεις και να βρίσκει λύσεις σε βλάβες. Η γνώση ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα της αγγλικής είναι επίσης απαραίτητη, τόσο για την προφορική, όσο και για την γραπτή επικοινωνία (σύνταξη αναφορών, κλπ.). 

Ο μηχανικός χρειάζεται να διαθέτει υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και διοικητική ικανότητα, ώστε να μπορεί να διευθύνει το πλήρωμα της μηχανής, αλλά και να διευθετεί τυχόν διαφορές μεταξύ τους. Επίσης, πρέπει να αποπνέει κύρος και αξιοπιστία και να έχει ικανότητα αρμονικής συνεργασίας μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης με τους άλλους αξιωματικούς και τους εργαζόμενους στη μηχανή του πλοίου. Ακόμη, στα χαρακτηριστικά του επαγγελματία περιλαμβάνονται η ανεξαρτησία, η αγάπη για τη θάλασσα και τα ταξίδια. Επειδή η επαφή με τους ανθρώπους είναι σχετικά περιορισμένη, με τα μέλη του πληρώματος, το επάγγελμα αυτό ταιριάζει καλύτερα σε αυτάρκεις ανθρώπους. 

Σήμερα, τα πλοία είναι αυτοματοποιημένα και για το λόγο αυτό απαιτούνται και γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς και άλλων πολύ εξειδικευμένων ηλεκτρονικών μηχανημάτων. 

Το επάγγελμα του μηχανικού πλοίων, είναι δύσκολο και σκληρό. Συνοδεύεται από πολλές ευθύνες και απαιτεί χειρωνακτικές εργασίες, ορθοστασία και συχνά, νυχτερινές βάρδιες. Η εργασία του εκτελείται κυρίως σε συνεργασία με άλλους εργαζόμενους στο πλοίο, το οποίο μπορεί και να αποτελείται από εργαζόμενους πολλών εθνικοτήτων με διαφορετικές συνήθειες και έθιμα. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργεί προβλήματα στη καθημερινή διαβίωση, καθώς η συνεργασία και η ομαδική δουλειά είναι απαραίτητη στον περιορισμένο χώρο του πλοίου. 
Παλαιότερα, οι συνθήκες εργασίας της δουλειάς του μηχανικού ήταν ιδιαίτερα δύσκολες και ανθυγιεινές, με μεγάλη πιθανότητα ατυχημάτων στους χώρους των μηχανοστασίων εξαιτίας της λειτουργίας των μηχανών και των καυσίμων υλών. 

Στα σύγχρονα πλοία οι συνθήκες διαβίωσης είναι αισθητά πολύ πιο καλές. Ειδικότερα, οι αξιωματικοί έχουν τις δικές τους καμπίνες πλήρως εξοπλισμένες, ενώ στους κοινόχρηστους χώρους υπάρχει τηλεόραση, video, αίθουσα ψυχαγωγίας, εστιατόριο. Θα πρέπει όμως να σημειώσουμε, ότι ο μηχανικός περνάει μεγάλο μέρος του χρόνου του στο μηχανοστάσιο, όπου ο θόρυβος είναι αρκετά ενοχλητικός και ορισμένες φορές η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή. Στα καινούργια πλοία ο χώρος του μηχανοστασίου είναι πλήρως αυτοματοποιημένος και ο έλεγχος της καλής λειτουργίας γίνεται με το πάτημα πλήκτρων από ειδικό θάλαμο ελέγχου. 

Το συγκεκριμένο επάγγελμα περιλαμβάνει όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που συνεπάγεται η ζωή του ναυτικού και τους επιπλέον κινδύνους ατυχήματος, που εγκυμονεί η απασχόλησή του στο χώρο του μηχανοστασίου.
Administrator
avatar
Γκουρού
Points : 1040

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης